Även små och medelstora företag väljer allt oftare ett 0800-nummer, ett 0900-nummer eller ett 085-nummer från Belfabriek. Med detta får de omedelbart tillgång till en rad användbara funktioner. I den här artikeln listar vi de mest användbara av dessa extrafunktioner.

1. Ändra slutdestination

Ett servicenummer eller företagsnummer är ett virtuellt nummer: det vidarekopplar till det lokala eller mobila nummer du väljer. Eftersom små företag ofta arbetar med begränsade resurser är det viktigt att ett telefonnummer kan följa med. Tack vare funktionen vidarekoppling ringer din telefon där du vill – på kontoret, på språng eller hemma. Med ett enda samtal till Belfabrieks ändringsverktyg kan du omedelbart ändra slutdestinationen.

2. Meddelandetext

Vill du meddela något till dina kunder i början av samtalet? Spela in din egen meddelandetext så placerar vi den på önskad plats i ditt menyval (se även punkt 6). Detta är praktiskt när det är lite mer hektiskt. För uppringare utanför öppettider kan du förbereda ett separat meddelande, till exempel med ett alternativt nummer vid brådskande ärenden.

3. Köhantering

Om din linje är upptagen bestämmer köhanteringen vad som ska hända med uppringarna. Ska de höra musik eller vill du använda väntetiden för att marknadsföra din senaste produkt eller tjänst med hjälp av en meddelandetext? För att undvika att kunder väntar för länge kan du själv ange vid hur många minuter eller hur många uppringare i kön gränsen går. Om kön är för lång kan nästa funktion vara intressant.

4. Röst-e-post

Ringer någon utanför dina öppettider eller är kön för närvarande lång? Frustrera inte dina kunder med en upptagetton, utan använd funktionen röst-e-post. Med denna funktion kan uppringare lämna ett röstmeddelande när du inte kan svara. Vi skickar sedan ljudinspelningen direkt till den e-postadress du väljer, så att du – vid behov – omedelbart kan agera.

5. SMS-utskick

Vill du skicka ett kort meddelande till alla dina kunder som har stor påverkan? Eller vill du skicka ett erbjudande till en begränsad grupp i din kunddatabas? Ett SMS läses ofta mer uppmärksamt än ett e-postmeddelande. Ett idealiskt medium för viktiga meddelanden till dina kunder. Med SMS-utskick skickar du ett meddelande till dina kunders mobiltelefoner eller smartphones. Du skriver meddelandet enkelt med tangentbordet på din dator och skickar det i ett svep till tiotals eller hundratals mottagare. Enkelt och kostnadseffektivt.

6. Menyval

Märker du att du ofta måste koppla vidare uppringare till en kollega? Med funktionen menyval låter du uppringare själva välja vilken kategori deras fråga tillhör. Med deras siffertangenter leder du dem sedan till rätt person eller avdelning. Du kan också låta kunder med specifika frågor ledas till en meddelandetext eller till möjligheten att lämna ett röst-e-postmeddelande.

Öka kundnöjdheten

Som du ser: med de extrafunktioner som Belfabrieks kunder får tillgång till kan de successivt utöka sitt servicenummer. Vi säger därför gärna att våra servicenummer växer med våra kunder. Samtidigt förbättrar de kundupplevelsen, sitt rykte och sin omsättning.

Har du ännu inget servicenummer är Belfabriek ett logiskt val. Se här vilka företag som har gått före dig och kontrollera tillgängligheten för våra prisvärda 0800- och 0900-nummer.