COVID-19 (coronavirus) telefonisk tillgänglighet

Telefonisk tillgänglighet i kristider? Vi finns här för dig!
Med anledning av situationen kring Covid-19 (‘coronavirus’) vill vi uppmärksamma dig på följande.
En av effekterna av krisen i allmänhet och uppmaningen att arbeta hemifrån i synnerhet är ett förnyat fokus på telefonisk tillgänglighet. Flera coronarelaterade nummer har blivit aktiva. Exempel är informationslinjen från RIVM (0800-1351) och Röda Korsets hjälplinje (070-4455 888). Dessutom tar många organisationer nya nummer i bruk och/eller utökar funktionaliteten för befintliga nummer.
För att möta denna stora efterfrågan har vi ökat vår kapacitet och arbetar på kvällar och helger.
Detta innebär för nya nummer att:
- Alla online-registrerade nummer omedelbart registreras.
- Dessa nummer aktiveras i den ordning de tas emot.
- Det inte uppstår några förseningar. Vi är 100% operativa, även utanför kontorstid.
För befintliga telefonnummer gäller att:
- Förfrågningar om telefoniska nödtjänster och larmtjänster behandlas med prioritet. Även på kvällar och/eller helger.
- Ändringar i telefonpersonal och/eller samtalsscheman utförs med extra brådska för att säkerställa din tillgänglighet.
- Vår tekniska avdelning genomför ändringar i den ordning de tas emot. Även de arbetar numera utanför kontorstid.
Vi hjälper dig självklart gärna att upprätthålla eller förbättra din telefoniska tillgänglighet. Ring oss på 0800-235 3227 eller mejla till klantenservice@belfabriek.nl.
Vi önskar dig mycket styrka och hälsa.
Teamet på Belfabriek