Effektivt distansarbete med VOIP-telefonväxel [hur gör man]

Distansarbete. Vissa älskar det. Andra blir galna av det. Men nu när coronaviruset slår hårt finns det ofta inget val. Distansarbete är en absolut nödvändighet. Men hur säkerställer du tillgänglighet när medarbetare arbetar på olika platser? Och hur hanterar du kollegor som ibland är tillgängliga och ibland inte, till exempel för att barnen springer över köksbordet?
Den här sidan hjälper dig att organisera distansarbete så att din organisation förblir tillgänglig. Vi gör det denna gång med hjälp av vanliga frågor om distansarbete. Vill du ha fler inspirerande exempel på distansarbete? Här hittar du aktuell information om våra öppettider och tilldelning av virtuella distansarbetsnummer. Här läser du hur vi inom en arbetsdag satte upp ett virtuellt callcenter för distansarbetare hos Stichting Humanitas. Och Här presenterar vi en coronakrislinje från KPMG. Distansarbete är för närvarande ett “måste”, men med rätt lösning för distansarbete kan det bli en mycket trevlig upplevelse. Kanske vill dina distansarbetare inte ens återvända till kontoret senare! ;-)
Fallstudie
Du har ett telefonnummer med en telefonväxel. Alla dina telefoner finns på kontoret. Men dina medarbetare måste arbeta hemifrån. Hur säkerställer du att kunder ändå kan nå dig?
Lösning
Belfabriek sätter upp ett nytt, virtuellt nummer åt dig. Ditt “vanliga” nummer vidarekopplas dit. Vår plattform kopplar uppringare en och en till tillgängliga distansarbetare, nämligen till deras mobilnummer. Klart! Det finns också ett alternativ; du kan flytta ditt telefonnummer till oss. Båda alternativen är perfekta för distansarbete och optimerar tillgängligheten.
Fallstudie
Du vill sätta upp en (nöd)hjälplinje med en grupp volontärer. Dessa medarbetare arbetar hemifrån.
Lösning
Välj först om du vill att uppringare ska betala (0900), ringa gratis (0800) eller få information från dina distansarbetare till lokaltaxa (085). Ansök om ett nummer via vår webshop eller genom att ringa 0800-235 3227. Ge oss en lista med distansarbetare och deras (mobila) nummer. Vi skapar sedan en distansarbets- ringgrupp och vidarekopplar samtal till medlemmarna (dina distansarbetare). Dessa distansarbetare kan enkelt logga in och ut via vår app. Till exempel om de inte är tillgängliga en dag för att ta hand om barnen. Distansarbete med bibehållen flexibilitet alltså!
Fallstudie
Du vill ha ett nytt nummer, speciellt för denna period av distansarbete.
Lösning
Välj ett attraktivt nummer i vår webshop. Välj sedan bland de många (kostnadsfria!) alternativen som gör distansarbete enkelt, som en köhantering, välkomstmeddelande, menyval (och så vidare). Våra medarbetare registrerar och aktiverar distansarbets- numret. Det går snabbt, eftersom vi också arbetar kvällar och helger. Ditt distansarbetsnummer är alltså aktivt inom några arbetsdagar, inklusive alla alternativ som underlättar distansarbete.
Vill du veta mer om distansarbete och hur Belfabriek kan stödja dig med det? Ring 0800-235 3227 eller fördjupa dig i våra lösningar för distansarbete för webbshoppar, läkare eller e-handelsföretag.
(en del av vårt team arbetar hemifrån för att ställa in dina nummer korrekt)