Med ett generöst paket med extrafunktioner och kristallklara anslutningar är Belfabriek det logiska valet för innehavare av servicenummer. Det är inte konstigt att vi ofta får frågan: “Hur kan jag flytta mitt servicenummer till Belfabriek?”

Har du redan ett servicenummer, men är det numret hos en annan leverantör? Oroa dig inte, för detta betyder inte att du är bunden.

I denna steg-för-steg-guide förklarar vi hur du flyttar ditt servicenummer från din nuvarande leverantör till Belfabriek.

1. Säg upp hos din nuvarande leverantör

För att påbörja flytten måste du först meddela detta till din nuvarande leverantör. Observera: du säger alltså inte upp ditt nummer, för då riskerar du att ditt nummer oavsiktligt stängs av. Du meddelar flytten skriftligen och skickar helst detta rekommenderat. Fråga också din leverantör hur lång tid det tar innan ditt nummer kan flyttas.

På så sätt har din leverantör maximal säkerhet att det är du som gjort uppsägningen; ditt brev och din underskrift är bevismaterialet. Använd helst också ditt företags originalbrevpapper och se till att den som tecknade avtalet med leverantören (eller någon som är behörig att underteckna) undertecknar brevet.

2. Meddela din flytt till oss

Efter att du skickat din uppsägning, anmäler du din flytt till Belfabriek via vårt anslutningsformulär. Om du föredrar att meddela flytten skriftligen kan du skriva ut och fylla i detta PDF-dokument.

Därefter kan du skanna detta formulär och skicka det till post@belfabriek.nl. Du kan också skicka det med post till oss. Vår adress är:

Belfabriek Postbus 404 2501 CK Den Haag

3. Vi tar hand om resten

Så snart vi mottagit formuläret från dig kontaktar vi dig. Vi tar över flyttprocessen och håller dig uppdaterad om framstegen. Ofta är det en uppsägningstid kopplad till övergången. Förhoppningsvis har du redan i steg 1 kontaktat din gamla leverantör för att ta reda på denna tidsram.

Belfabriek konfigurerar ditt servicenummer perfekt, så att det är fullt fungerande från första stund. Uppringare märker inte mer av övergången än att du blivit ännu mer tillgänglig. Vill du veta mer? Kontakta vår kundtjänst via 0800–BELFABRIEK (0800–235 3227).