Ett namnnummer är en värdefull del av varje marknadsföringsplan, särskilt nu när traditionella marknadsföringsmetoder inte längre är det enda sättet att få ditt företag eller din organisation att sticka ut.

Oavsett om du är en liten organisation eller ett multinationellt företag använder du förmodligen online-marknadsföring och sociala mediemarknadsföring (SMM). Många små organisationer har upptäckt att online-marknadsföring och SMM är fantastiskt effektiva sätt att nå en stor publik med en blygsam budget. Större företag och organisationer ser fördelen med SMM främst i möjligheten att rikta sig selektivt: nå en yngre publik via Facebook eller en viss professionell grupp via Linkedin.

Online-marknadsföring är inte begränsad till Twitter eller Facebook eller Linkedin, utan använder också många andra plattformar och alternativ som Pay Per Click-annonsering, bloggar om egna produkter och tjänster, onlinetävlingar för att samla in kontaktuppgifter från potentiella leads och mycket mer.

Från webben till telefonen

Oavsett vilken form av online- eller sociala mediemarknadsföring du använder måste du i slutändan göra den potentiella kunden till en riktig kund. Om det innebär att kunden måste ringa dig, får du bäst resultat med ett nummer som är enkelt att komma ihåg.

Det ultimata i lätt att komma ihåg-nummer är naturligtvis namnnummer, för inget är så lätt att komma ihåg som ett namn, ett ord eller en slogan! Vill du veta mer om hur namnnummer fungerar och hur du kan använda ett namnnummer i din kampanj, läs då denna artikel.

Gör din marknadsföringskampanj framgångsrik

Namnnummer är tillgängliga för både 0800- och 0900-nummer. Även inom 088-serier kan du hitta namnnummer. I våra nummershoppar kan du enkelt söka efter ord och direkt se om ditt namnnummer fortfarande är tillgängligt. Har du hittat det perfekta namnnumret? Registrera det omedelbart, för här gäller också: först till kvarn…