Samtalsinspelning: Gratis funktion från Belfabriek för alla

Med samtalsinspelning kan du spela in telefonsamtal mellan dina kunder och dina medarbetare. Vilka många fördelar detta medför förklarade vi i en tidigare artikel.
Det speciella med denna funktion är att du kan lyssna på alla inspelningar online utan att behöva ladda ner alla (eller enskilda) filer. Detta gör Belfabriek unikt jämfört med andra leverantörer.
Prova funktionen gratis
Som kund hos Belfabriek kan du använda funktionen “spela in telefonsamtal” i din egen takt. På så sätt kan du upptäcka om denna tjänst passar din organisation. Om denna funktionalitet (ännu) inte är intressant för din telefonavdelning kan du också enkelt stänga av den igen.
Är du ännu inte kund hos Belfabriek? Kontakta oss så ser vi till att du kan använda denna funktionalitet så snart som möjligt! Vill du komma igång direkt? Begär ett demonummer och prova alla våra funktioner direkt!
Hur du aktiverar samtalsinspelning
Hos Belfabriek får du inte bara tillgång till samtalsinspelning, utan också till en omfattande uppsättning extra funktioner. Via din personliga panel kan du aktivera eller inaktivera dessa. Samtalsinspelning är som standard inaktiverad.
Om du vill aktivera denna funktion, följ stegen nedan:
- Din begäran behandlas sedan av en av våra medarbetare.
- Nya inspelningar visas automatiskt i din personliga panel.
- Hur länge samtal sparas beror på den lagringstid du har ställt in.
Belfabriek lagrar ljudfilerna säkert i molnet, och via din panel har du direkt tillgång till alla inspelningar i en överskådlig app. Funktionen för samtalsinspelning är så mångsidig att nästan alla organisationer kan hitta en användbar tillämpning för den.
De inspelade samtalen får du också som ljudfiler i din e-post. På så sätt fungerar ditt telefonsystem som en komplett samtalsinspelare.
När inspelningen startar kommer uppringare att höra ett meddelande.
Tillämpningar
- Teamledare på callcenter använder samtalsinspelningar under utvecklingssamtal för att diskutera konkreta förbättringspunkter.
- Medarbetare kan efter ett samtal i lugn och ro göra en samtalsrapport genom att lyssna på inspelningen vid behov.
- Att spela in telefonsamtal används också ofta som bevis på transaktioner eller för att kontrollera efterlevnaden av procedurer.
Ja, om telefonsamtalet har spelats in och sparats. Det är (naturligtvis) inte möjligt att spela in ett samtal i efterhand.
Det beror på den lagringstid du har ställt in: 1 dag, 1 vecka eller 1 månad.
Ta ett nytt telefonnummer från Belfabriek eller överför ditt nuvarande nummer till oss så aktiverar vi samtalsinspelning åt dig. Du kan också överföra en del av dina samtal från din nuvarande operatör till oss och vi spelar endast in dessa samtal.
Enligt dataskyddslagen är det inte nödvändigt, så länge du deltar i samtalet och gör en förhandsanmälan som “Vi spelar in detta samtal för utbildningsändamål”.
Om denna funktion ännu inte är aktiverad kan du aktivera den själv i din app, samt ställa in hur länge du vill spara samtalen.
Ja, vi spelar in både uppringaren och den uppringda parten och sammanställer dem i en ljudfil. Du hör alltså båda parter.
Nej, det finns tillräckligt med lagringsutrymme för att spela in ett långt samtal eller skapa en podcast, till exempel om du vill spela in ett samtal till ett telefonnummer. Se bara till att du får tillstånd i förväg så att du kan dela samtalet som en podcast på webben med hänsyn till integriteten.
Nej. Du behöver inte använda några andra appar eller ha en mikrofon nära telefonen när du spelar in ett samtal.