Med samtalsinspelning kan du spela in telefonsamtal mellan dina kunder och dina medarbetare. Vilka många fördelar detta medför förklarade vi i en tidigare artikel.

Det speciella med denna funktion är att du kan lyssna på alla inspelningar online utan att behöva ladda ner alla (eller enskilda) filer. Detta gör Belfabriek unikt jämfört med andra leverantörer.

Prova funktionen gratis

Som kund hos Belfabriek kan du använda funktionen “spela in telefonsamtal” i din egen takt. På så sätt kan du upptäcka om denna tjänst passar din organisation. Om denna funktionalitet (ännu) inte är intressant för din telefonavdelning kan du också enkelt stänga av den igen.

Är du ännu inte kund hos Belfabriek? Kontakta oss så ser vi till att du kan använda denna funktionalitet så snart som möjligt! Vill du komma igång direkt? Begär ett demonummer och prova alla våra funktioner direkt!

Hur du aktiverar samtalsinspelning

Hos Belfabriek får du inte bara tillgång till samtalsinspelning, utan också till en omfattande uppsättning extra funktioner. Via din personliga panel kan du aktivera eller inaktivera dessa. Samtalsinspelning är som standard inaktiverad.

Om du vill aktivera denna funktion, följ stegen nedan:

  • Din begäran behandlas sedan av en av våra medarbetare.
  • Nya inspelningar visas automatiskt i din personliga panel.
  • Hur länge samtal sparas beror på den lagringstid du har ställt in.

Belfabriek lagrar ljudfilerna säkert i molnet, och via din panel har du direkt tillgång till alla inspelningar i en överskådlig app. Funktionen för samtalsinspelning är så mångsidig att nästan alla organisationer kan hitta en användbar tillämpning för den.

De inspelade samtalen får du också som ljudfiler i din e-post. På så sätt fungerar ditt telefonsystem som en komplett samtalsinspelare.

När inspelningen startar kommer uppringare att höra ett meddelande.

Tillämpningar

  • Teamledare på callcenter använder samtalsinspelningar under utvecklingssamtal för att diskutera konkreta förbättringspunkter.
  • Medarbetare kan efter ett samtal i lugn och ro göra en samtalsrapport genom att lyssna på inspelningen vid behov.
  • Att spela in telefonsamtal används också ofta som bevis på transaktioner eller för att kontrollera efterlevnaden av procedurer.