Samtalsinspelning och dess fördelar

Tänk om du kunde spela in varje samtal som tas emot via ditt servicenummer. Skulle inte det vara praktiskt? Många organisationer har under de senaste åren efterfrågat denna möjlighet, och snart kommer Belfabrieks kunder att få tillgång till denna funktion, som vi kallar samtalsinspelning. I den här artikeln visar vi hur denna nya tjänst kan användas och vem som kan dra nytta av den.
Komplement till statistiken
Belfabriek har i många år erbjudit omfattande statistik där du kan se från vilka nummer, på vilken dag och hur länge du har blivit uppringd. Vad samtalsstatistik inte ger dig tillgång till är innehållet i samtalen: vad sades egentligen? Vilka överenskommelser gjordes? Hanterades samtalet på rätt sätt? Samtalsinspelning svarar på dessa och många fler frågor.
Fördelarna med ljudinspelningar
Innan vi tittar på praktiska tillämpningar av denna unika funktionalitet, lyfter vi fram fördelarna. Det är stor chans att en eller flera av dessa fördelar är mycket välkomna i din organisation:
- Ha en juridiskt giltig inspelning av vad som överenskommits
- Glöm aldrig vad som sades under ett samtal
- Tillmötesgå uppringare med en minimal samtalstid
- Träna nuvarande och nya medarbetare snabbare och bättre
Praktiska tillämpningar av samtalsinspelning
Om du har ett callcenter måste du enligt lag eller företagsregler följa vissa regler. Till exempel måste en bank ställa flera frågor för att fastställa en uppringares identitet. Samma sak gäller för en IT-helpdesk som återställer en användares lösenord. Och det finns många fler exempel där det är avgörande att dina telefonmedarbetare följer procedurerna. Genom att spela in samtalen har du alltid bevis på att reglerna har följts.
I förlängningen är samtalsinspelning ett kraftfullt verktyg för att träna dina medarbetare. Spela under träningen, naturligtvis med medarbetarens godkännande, upp ett framgångsrikt säljsamtal eller en interaktion med en svår kund. Även vid utvecklingssamtal med dina medarbetare kan ni tillsammans lyssna på några inspelningar.
Samtalsinspelning är också ett minnesstöd som gör det möjligt för din personal att inte låta samtalen pågå längre än nödvändigt. De kan också helt fokusera på sina samtalstekniker och uppringaren. Efter samtalet kan din medarbetare spela upp (en del av) samtalet för att logga nödvändig information.
Du bestämmer vem som har tillgång
Naturligtvis krävs det mycket serverutrymme för ljudinspelningarna. Belfabriek har gjort en ambitiös investering i detta. Men viktigare än kapaciteten är säkerheten. När du aktiverar denna funktion lagrar vi samtalsinspelningarna säkert åt dig. Du har, via den säkra inloggningen på min.belfabriek, tillgång till inspelningarna. Du kan också ladda ner inspelningar till ditt eget system och därifrån bestämma vem som har tillgång till dem.
Snart tillgänglig
Vi genomför just nu de sista testerna för att kunna lansera samtalsinspelning och är säkra på att du kommer att uppskatta detta alternativ. För frågor om denna nya funktion, kontakta oss.
Vill du hålla dig uppdaterad om nyheter och dra nytta av ett särskilt erbjudande för tidiga användare, följ då denna blogg.