Stoppa telefonstörningar med en enkel inställning

Med företagskommunikation vill du bemöta (potentiella) kunder så effektivt och kundvänligt som möjligt. Hur irriterande är det då när linjerna blockeras av oönskade uppringare? Detta handlar naturligtvis inte om besvärliga kunder eller svåra samtal, utan om uppringare som upprepade gånger stör organisationen med ärenden som inte har något att göra med ditt företag. Tyvärr är detta ett välkänt problem som många organisationer drabbas av. Lyckligtvis finns det idag en enkel lösning för att stoppa denna typ av uppringare och eliminera telefonstörningar! Nedan kan du läsa om vilken enkel inställning som kan stoppa telefonstörningar och hur du till och med kan prioritera vissa uppringare. På så sätt fortsätter organisationen att prestera högt inom service och kundvänlighet!

Vad är samtalsfilterfunktionen och hur fungerar den?

För att hålla telefonlinjerna tillgängliga för uppringare som vill nå organisationen är det viktigt att blockera de uppringare som orsakar störningar. Med samtalsfilterfunktionen har det blivit enkelt att blockera uppringare som du, av vilken anledning som helst, inte vill ge tillgång till telefonservicen. Samtalsfilterfunktionen har följande egenskaper:

En permanent eller tillfällig blockering

Du kan välja att permanent blockera en specifik uppringare eller för en period som du själv ställer in.

Blockering av ett telefonnummer eller en nummerserie

Om en uppringare orsakar störningar från olika telefonnummer kan samtalsfiltret ställas in så att hela nummerserien blockeras.

Ett automatiskt meddelande för den blockerade uppringaren

Den uppringare som du vill blockera får höra ett automatiskt meddelande. Du kan själv spela in ett meddelande som de blockerade uppringarna får höra. Till exempel att telefonnumret endast är avsett för befintliga kunder.

Blockeringar kan ställas in eller ändras när som helst

Samtalsfiltret kan ändras när som helst. Du kan enkelt lägga till eller ta bort nummer från samtalsfiltret. På så sätt förblir samtalsfiltret flexibelt och kan anpassas till organisationens behov.

Fördelarna med samtalsfilterfunktionen

Att ställa in samtalsfilterfunktionen är inte bara fördelaktigt för dina faktiska kunder, utan också för medarbetarna! Dina medarbetare kommer att uppleva följande fördelar:

Medarbetare pratar endast med auktoriserade uppringare

Med rätt inställning av samtalsfilterfunktionen behöver medarbetare inte längre hantera uppringare som orsakar störningar. Eftersom de endast behöver fokusera på auktoriserade uppringare, som dina befintliga kunder, kan de utföra sitt arbete bättre och bemöta dina kunder på ett bättre sätt.

Bättre koncentration

Oönskade telefonsamtal kan vara mycket distraherande och störande. Samtalsfiltret säkerställer att medarbetare inte längre blir störda och kan förbli fokuserade på sitt arbete.

Mer arbetsglädje

Eftersom medarbetare endast pratar med förhandsgodkända uppringare blir de inte längre störda. Detta minskar stressen från dessa irriterande samtal och gör att de kan fokusera fullt ut på sitt faktiska arbete. Att ställa in ett samtalsfilter ökar arbetsglädjen. Och denna lättnad och leende märks även på andra sidan linjen!

Ge viktiga kunder prioritet med VIP-whitelistfunktionen

Förutom att du kanske vill blockera en viss grupp uppringare kan det också vara så att du vill prioritera vissa kunder eller uppringare. Till exempel kunder som du inte vill låta vänta för länge i telefonkön. Med VIP-whitelistfunktionen hålls linjerna fria för de som ditt telefonnummer faktiskt är avsett för. VIP- whitelistfunktionen erbjuder följande alternativ:

Exklusiv service för VIP-kunder

Kunder på VIP-whitelisten får ett speciellt telefonnummer eller prioritet i kön. Andra uppringare får höra ett speciellt meddelande när de ringer detta nummer.

Bättre service

Genom att fokusera på en specifik grupp kunder får de bästa möjliga service och dina medarbetares odelade uppmärksamhet.

VIP-whitelistfunktionen är flexibel att ställa in för alla nummer

VIP-whitelistfunktionen kan ställas in för alla typer av nummer. VIP- whitelistfunktionen är tillgänglig för 0800, 0900, 085, 088, regionala och internationella nummer! Dessutom kan du enkelt lägga till eller ta bort uppringare från VIP-whitelisten.

Stoppa telefonstörningar med samtalsfilterfunktionen

Att ställa in ett samtalsfilter är enkelt och effektivt. Den ökade arbetsglädjen, förbättrade koncentrationen och minskade tidspressen gör att dina medarbetare kan ge bättre service. Dina kunder kommer att få en positiv upplevelse när de ringer till din organisation. Med den enkla samtalsfilter- servicen förbättrar du kund- och medarbetarnöjdheten och ökar effektiviteten i din företagskommunikation.