Vikten av ett välkomst- och stängtmeddelande

Ett företags professionella image påverkas av många faktorer: kvaliteten på produkterna eller tjänsterna, kvaliteten på kundservicen och hur man kommunicerar med kunderna. Det finns faktorer som du direkt kan påverka och som omedelbart förbättrar din image hos målgruppen. En av dessa faktorer är attityden hos dina telefonmedarbetare.
I en tid då organisationer optimerar alla aspekter av sin verksamhet kan imagen vara skillnaden mellan ett framgångsrikt och ett misslyckat företag. Nöjda kunder kommer gärna att rekommendera dig till vänner och bekanta. Det är därför viktigt att använda alla tillgängliga “verktyg” för att förbättra kundupplevelsen.
Få uppringare att känna sig välkomna
Belfabriek erbjuder alla kunder möjligheten att spela in ett välkomstmeddelande. Detta är en av funktionerna som gör det möjligt för dig att ladda upp ett inspelat meddelande. Du kan spela in meddelandet själv, men det är också möjligt att anlita en professionell röstskådespelare. På så sätt gör du det bästa möjliga intrycket på uppringare. Ett sådant välkomstmeddelande kan också kompletteras med ett stängtmeddelande. På detta sätt:
- hälsar du uppringare välkomna på bästa sätt;
- hjälper du till att öka varumärkesmedvetenheten hos uppringare;
- informerar du om öppettiderna;
- tilltalar du uppringare på ett personligt sätt;
- uppmuntrar du uppringare att göra ett val eller lämna ett meddelande.
Välkomstmeddelandet är i vissa fall det första intrycket en kund får av företaget. Se därför till att det är ett bra intryck. Att aktivera dessa funktioner är extremt enkelt och helt gratis, så det finns ingen anledning att vänta!
Vilken röst ska du välja
Beroende på storleken och typen av företag du driver kan det vara klokt att använda din egen röst eller en kollegas. Ett annat alternativ är att anlita en professionell röstskådespelare. För exempelvis en nationellt verksam organisation eller ett känt varumärke kan det vara bra att använda en sådan professionell och igenkännbar röst.
För enmansföretag eller små företag räcker ofta den egna rösten, just för att det ger en mer personlig touch till kundkontakten.
Vi hjälper dig gärna!
Budskapet i denna artikel är tydligt: med ett inspelat meddelande ger du uppringare igenkänning och hälsar dem välkomna. Du gör genast ett gott intryck. Har du redan ett telefonnummer hos Belfabriek kan du aktivera detta alternativ direkt i vår kundportal. Eller ring oss på 0800-235 3227!