Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!

Sverige 020-881402:
🌍 +3185 400 5588:

11 sätt att marknadsföra ditt företags telefonnummer

Publicerad i

Att registrera ett eget premium- eller gratisnummer är det första steget för att få ditt företag uppmärksammat och ihågkommet. Det blir ännu viktigare om ditt företag registrerar ett vanity-nummer.

Om du precis har registrerat ditt eget nummer eller om du är på väg att fatta beslutet är det bra att tänka på vad som behöver göras för att kommunicera ditt nya nummer till befintliga och potentiella kunder.

I en tidigare artikel talade vi redan om hur man marknadsför gratis- och premiumnummer, idag vill vi ge dig en kort och enkel checklista som kan hjälpa dig att se till att du inte missar något tillfälle att låta världen få veta om ditt nya nummer.

- Visitkort
Att stryka över och lägga till ett nytt telefonnummer på ditt visitkort med en penna ser inte direkt professionellt ut. När du får ett nytt telefonnummer vill du därför beställa nya visitkort. Inte bara till dig själv, utan till alla anställda i din organisation.
Reklamskyltar
Det är svårt att ignorera en reklamskylt, men se till att ditt telefonnummer skrivs ut tillräckligt stort för att synas på avstånd. Be vid behov din marknadsföringsbyrå att göra nödvändiga justeringar. Med ett minnesvärt vanity-nummer blir det lättare för potentiella uppringare att läsa och komma ihåg ditt telefonnummer på en reklamskylt när de kör förbi i bil.
Flygblad och broschyrer
Ett nytt telefonnummer kräver nya flygblad och broschyrer. Det faktum att ett företagstelefonnummer, särskilt om det är ett vanity-nummer, vanligtvis är lättare att komma ihåg än ett lokalt nummer, kan hjälpa broschyrerna att generera fler samtal - men bara om det gratisnummer eller premiumnummer är lätt att hitta och läsa. Vad sägs om att placera det i ett tillräckligt stort typsnitt på varje sida i broschyren?
Kataloger, på papper och online
Vita sidorna, Gula sidorna, företagskataloger på nätet - oavsett vilket medium dina potentiella kunder använder för att söka efter företag är det där som du och ditt nya telefonnummer ska finnas med.
Rabattkuponger och lojalitetskort
Lojalitetskort ger kunderna en anledning att återkomma, medan rabattkuponger skapar goodwill. Om du ännu inte har ändrat ditt telefonnummer på de kuponger eller lojalitetskort som ditt företag ger ut är det dags att göra det nu.
Prisuppgifter och fakturor
Det är lätt att glömma prisuppgifter och fakturor när du väl har fått in en kund. Oftast är det lätt att uppdatera dessa med ditt nya telefonnummer eftersom de är digitala filer.
Klistermärken för fordon
Fordonsdekaler och klistermärken är ett utmärkt sätt att ta med ditt företag ut på vägarna. Oavsett om du står parkerad eller rör dig runt, hjälper det definitivt om ditt nya telefonnummer är lätt att upptäcka och komma ihåg.
Skyltar
Dessa anslagstavlor eller skyltar hjälper verkligen fotgängare, cyklister och bilister att lägga märke till ditt företag. De flesta av dem kommer att vara på ett uppdrag på annat håll, så se till att ditt telefonnummer sticker ut.
Arbetskläder
Uniformer, polotröjor, arbetsbyxor - varför inte skriva in ditt företags telefonnummer på dem? Detta är ett utmärkt tillfälle att förnya eller uppgradera dina arbetskläder. Och kom ihåg: upprepning är reklamens största styrka. När ditt telefonnummer finns överallt kommer nya och återkommande kunder att vara mer benägna att ringa dig först.
Radioreklam
Om du har en befintlig radioreklam kanske du inte vill se till att den nämner ditt nya telefonnummer. Som tur är är nya inspelningar i allmänhet inte dyra. Varför inte utnyttja behovet av en ny radioreklam och uppdatera ditt meddelande?
TV-reklam
Det är inte alla företag som har möjlighet att göra reklam på TV. Men om du är det kan en ny TV-reklam göra underverk när det gäller telefontrafik. Funktionerna i vår IVR gör det möjligt för dig att hantera de extra samtalen som uppstår på ett effektivt sätt.

Vi vet att det här är en lång checklista, men den hjälper ditt företag att gå från det gamla telefonnumret till det vackra nya premium- eller gratisnumret. Att identifiera samtal som inte kommer in via ditt nya nummer är enkelt med vår Whisper-funktion. Du kan sedan berätta för de kunder som inte ringde via ditt nya nummer om det nya numret och be dem att använda det numret från och med nu.

Vi vill avsluta denna artikel med ett sista förslag. Eftersom alla medier inte har samma inverkan på inkommande samtal, bör du komma ihåg att fråga de som ringer hur de fick reda på ditt nya nummer. Detta kommer att hjälpa dig att fokusera dina framtida marknadsföringsinsatser på de kanaler som ger högst avkastning på investeringen.

Inget åtagande.
Inget kort krävs.
Allt ingår.

Fyll i formuläret nedan så kommer din tjänst att installeras inom några minuter.

Nöjda telefonikunder från Belfabriek: