Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Ett avgiftsfritt nummer 0800 eller ett nationellt eller lokalt företagstelefonnummer är ett virtuellt nummer. Det innebär att samtalen kommer in via vår intelligenta plattform och sedan vidarebefordras till din anknytning eller ditt "riktiga" telefonnummer.
Som kund hos Belfabriek bestämmer du vilken telefon som ska ringa: det kan vara ditt lokala telefonnummer eller din mobiltelefon. Du kan också fördela de som ringer på olika filialer eller avdelningar, eller ändra destinationsnummer tillfälligt.
Allt detta möjliggörs av vårt intelligenta interaktiva röstsvarssystem (IVR). Nedan förklarar vi hur vår IVR-plattform fungerar.
Är alla dina kollegor upptagna? För att undvika att de som ringer hamnar i vänteläge kan du använda vår speciella överflödsdirigering för att automatiskt koppla dem till en annan plats, t.ex. ett externt callcenter eller en annan filial.
Är det någon som ringer efter arbetstid eller är kön för lång? Välj då att låta de som ringer spela in ett meddelande. På så sätt kan kunderna fortfarande ställa sina frågor och känna att de får snabb hjälp. Du får ljudinspelningarna till önskad e-postadress och bestämmer om omedelbara åtgärder är nödvändiga.
Är det någon som ringer utanför kontorstid, på helgen eller på en helgdag?
Med Belfabriek kan du bestämma hur du vill att samtalet ska vidarekopplas (detta kallas också för dirigering). Bestäm själv, baserat på dag och tid, till vilka telefoner inkommande samtal ska vidarekopplas.
Använder du ett enda nationellt nummer och vill omdirigera de som ringer till ett regionalt eller lokalt kontor i ditt företag? Aktivera det här alternativet så tar vårt IVR-system hand om att dirigera samtalsdeltagarna utifrån deras riktnummer.
Om du har flera filialer eller kontor är det här alternativet intressant. När de som ringer har anslutit sig ber vår IVR dem att ange de fyra siffrorna i postnumret. Vi omdirigerar dem sedan till närmaste filial.