Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Vår IVR-plattform kan distribuera hundratals samtidiga samtal till alla dina filialer runt om i landet.
Oavsett om du har flera fysiska filialer, en framgångsrik franchise som fler och fler entreprenörer ansluter sig till eller 32 webbutiker, har du med ett telefonnummer från Belfabriek ett nationellt nummer, medan trafiken fördelas snyggt över alla platser. Precis som du vill ha det.
Detta distribuerar inkommande samtal baserat på uppringarens riktnummer. Exempelvis skickas uppringare med riktnummer 010 till din anläggning i Rotterdam, 020 till Amsterdam och så vidare. Detta kräver ingen åtgärd från den som ringer, eftersom IVR gör allt arbete. Den som ringer märker inte ens något.
Här ombeds den som ringer att ange de fyra siffrorna i postnumret och leds sedan vidare till den filial som du har tilldelat det postnumret. Även om den som ringer måste vidta åtgärder (ange fyra siffror) är denna metod mer finjusterad. Särskilt om du har flera filialer i ett och samma riktnummer är detta det renaste alternativet.
Det är också möjligt att kombinera de två funktionerna. Använd t.ex. riktnumret på platser där du har en filial (tillräckligt finjusterat) och be den som ringer om sitt postnummer i områden med flera filialer. Och om någon ringer från en mobil eller ett blockerat nummer? Systemet kommer fortfarande att fråga efter postnumret.
Det är nu enkelt för oss att ställa in ditt centrala nummer så att det automatiskt dirigeras till en viss filial. Vi konfigurerar gärna en skräddarsydd lösning för dig!
Du kan omdirigera samtalen till en annan filial, till exempel under tider då det är mycket folk eller när ett annat arbetsområde har tilldelats. Om du meddelar oss om ändringarna kommer vi att genomföra dem.
Vi kan programmera och spela upp en telefonmeny som låter den som ringer göra sitt eget val. Vi kan också använda Google DialogFlow för att låta en avancerad taligenkänningsrobot lyssna på vad den som ringer vill ha och koppla vidare samtalet.
Fördelen med att ha 1 centralt virtuellt telefonnummer för alla filialer är att inkommande samtal fördelas över filialerna. Det spelar ingen roll vilken leverantör filialen är ansluten till. Så varje filial förblir flexibel och du kan konfigurera och hantera ett centralt nummer.