Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Kunder och affärspartners vill prata med någon så fort som möjligt. Men inte alla agenter kan svara på alla frågor.
Med en telefonmeny kan du leda de som ringer till rätt person eller avdelning så snabbt som möjligt.
En telefonmeny består av två delar: en talad text som talar om för den som ringer vilka alternativ som finns tillgängliga och en dator som behandlar valen.
Till exempel: "Har du frågor om din faktura? Ring då 3". På detta sätt får de som ringer snabbt kontakt med varandra.
En telefonmeny kan ha upp till 10 valmöjligheter, varefter alla tangenter på telefonen har använts. Vi kan också placera en telefonmeny inom en telefonmeny. Till exempel frågar den första valmenyn efter den uppringandes språk och den andra valmenyn efter avdelningen.
Det ligger i den uppringandes intresse att få snabb hjälp. Att ge den som ringer en telefonmeny med bra alternativ är en positiv upplevelse.
Ingenting är mer irriterande för de som ringer än att få höra samma sak två gånger. En telefonmeny leder uppringare till rätt agent som kan hjälpa dem på rätt sätt. Och de kan vara var som helst: på kontoret, hemma eller på resande fot.
En telefonmeny kan enkelt kombineras med någon av de andra funktionerna i ditt paket: samtalskö, röstbrevlåda, digital röstbrevlåda och samtalsinspelning.
En bra telefonmeny skapar lugn och ro på avdelningen; dina kollegor tar bara emot de samtal som är relevanta för dem och behöver koppla vidare de som ringer så lite som möjligt.
En nummertangent behöver inte alltid leda till en medarbetare. Under högtrafik kan du också spela in meddelanden för specifika fall eller spela upp ett förinspelat meddelande. Detta är ytterligare ett sätt att hjälpa de som ringer snabbt och effektivt.
Vi aktiverar en telefonmeny åt dig på ett telefonnummer samma dag. Du kan tala in menytexten själv eller låta vår talrobot med text till tal tala in den.
Skicka oss de olika alternativen och motsvarande personer eller avdelningar och telefonnummer, så programmerar vi dem åt dig inom en arbetsdag.
Det finns flera alternativ: vi kan låta vår dator tala in texten (vilket låter perfekt), vi kan låta en professionell röstskådespelare tala in den eller så kan du tala in den i din egen mobiltelefon och skicka oss ljudinspelningen.
När du har använt din första telefonmeny ett tag kommer du att vilja ändra eller justera de alternativ som de som ringer kan välja mellan. Det kan du naturligtvis göra. Vi kan göra detta åt dig inom 1 arbetsdag eller så kan du enkelt göra det själv.
Det går också att när som helst justera antalet alternativ som de som ringer kan välja mellan. Du kan enkelt göra en virtuell avdelning mer eller mindre.
Telefonnummer som besvaras på flera språk har ofta flera telefonmenyer aktiva. Den första telefonmenyn används ofta för att välja språk (välj 1 för nederländska, välj 2 för engelska).