Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Allt fler tjänster finns tillgängliga som "molnlösningar". Oavsett om det handlar om rekrytering, marknadsföring, PR eller redovisning kan praktiskt taget allt ordnas online.
Ett onlineprogram som företag har anammat är den virtuella telefonväxeln, mer känd som ett interaktivt röstsvarssystem (IVR). Ett molnbaserat IVR-system, som vårt, gör det möjligt för företag att bättre utnyttja sina servicenummer.
När du överväger en molnbaserad växel vill du vara säker på vilka funktioner som ingår och vilka alternativ som finns tillgängliga för dig. Vi på CallFactory vet att vi inte är den enda operatören som erbjuder en molnbaserad IVR, men vi är övertygade om att vi har det mest attraktiva paketet. Här är anledningen till detta.
Fler funktioner till lägre kostnader
För inte så länge sedan hade företag en fysisk telefonväxel. Denna hårdvara innebar en hög investering och ett fast, begränsat antal funktioner. Det var otänkbart att lägga till en ny funktion.
Molnbaserade växlar har inte dessa begränsningar. Eftersom växeln är en programvara kan den lättare utökas och uppdateras. Med hjälp av virtuella telefonnummer dirigeras samtalen genom den molnbaserade plattformen och vidare till din befintliga telefon. Detta kan vara en traditionell fast telefon, men kan lika gärna vara en mobiltelefon eller till och med en så kallad "softphone".
Alla alternativ och funktioner utförs av onlineplattformen, vilket gör att du kan använda just de funktioner som du behöver, när du behöver dem. Med ett enda musklick kan du slå på eller av en funktion. Och om det finns ett specifikt problem som du behöver en lösning för, erbjuder vi på CallFactory gärna en lösning som är skräddarsydd för dig.
Vill du spela in inkommande samtal? Det är bara att aktivera funktionen för samtalsinspelning, som är tillgänglig för alla våra kunder.
Det är slut med dyr och skrymmande utrustning; inom några minuter är den här (eller någon annan) funktionen igång.
Ökad rörlighet och produktivitet
Om du är som de flesta små och medelstora företag sitter du förmodligen inte vid ditt skrivbord hela dagen. Du vill dock att befintliga och potentiella kunder ska kunna nå dig.
Genom att använda ett virtuellt telefonnummer med vår IVR-plattform kan du enkelt omdirigera inkommande samtal till en annan telefon. CallFactory har byggt en mobilapp som gör det möjligt för dig att ändra ring-till-nummer med en enda beröring. Och om du av någon anledning inte kan svara på ett inkommande samtal kan de som ringer automatiskt omdirigeras till din röstbrevlåda. Du får det inspelade meddelandet från din kund som en ljudfil via e-post, så att du kan svara när det passar dig.
Detta är bara ett sätt som vår IVR gör att du kan optimera din tillgänglighet och produktivitet.
Anpassar sig till dina behov
Vi har redan nämnt hur du kan aktivera och inaktivera IVR-funktioner efter behov. Många av dessa funktioner kan ställas in så att de reagerar dynamiskt på t.ex. dagen och tiden för samtalet eller den specifika uppringaren. Ring-till-nummer kan ändras automatiskt vid bestämda tider på dygnet eller vissa dagar i veckan eller månaden. All denna flexibilitet gör ditt servicenummer otroligt skalbart och håller sig i synk med dina affärsbehov.
Var alltid anträffbar
Telefonen är en av de viktigaste kommunikationskanalerna för ditt företag. Med en IVR kopplas de som ringer sömlöst till en tillgänglig person i din organisation, vilket eliminerar obesvarade eller missade samtal. När du tillfälligt inte kan ta emot ett samtal kommer IVR automatiskt att dirigera den som ringer till nästa tillgängliga medarbetare, placera samtalet i en kö eller ge den som ringer möjlighet att lämna ett meddelande. En molnbaserad växel kan konfigureras för att exakt passa din organisations behov och förbättra din kundservice.
Börja i dag
Om du byter till CallFactory molnbaserade plattform kommer det att ha en enorm inverkan på din verksamhet. Förbättra din synlighet, din tillgänglighet och i slutändan dina intäkter genom att smart använda vår intelligenta routing och andra funktioner.
Om du vill veta mer om vår IVR-plattform kan du ringa oss eller låta en av våra experter ringa dig.