Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!
Publicerad i Telefonnummer för kundtjänst
Ett 020-nummer är gratis för den som ringer eftersom ägaren till numret sponsrar samtalet. Den som ringer till ett 010-nummer debiteras för den lokala fasta telefoninivån.
Ska jag registrera ett 010- eller 020-nummer för mitt företag?
Nu när du känner till de viktigaste skillnaderna mellan 010-nummer och 020-nummer är frågan vilket nummer som är bäst för ditt företag. Om du vill locka till dig så många uppringare som möjligt är ett 020-nummer det bästa valet. I praktiken används dessa nummer ofta för allmänna informationsförfrågningar, reklamkampanjer eller nödnummer.
Om du vill ha ett nummer med nationell dragningskraft och en förmånlig taxa för både din uppringare och dig, är ett nationellt telefonnummer ett bra alternativ. Det nationella telefonnumret för Sverige är 010. För detta betalar den som ringer upp den lokala fasta taxan hos sin telefonoperatör.
Nationella telefonnummer har blivit alltmer populära för företagsanvändning. De är inte bundna till en stad eller region och är därför idealiska för organisationer som erbjuder produkter eller tjänster i hela landet, från Stockholm till Göteborg.
Varför köpa ett nationellt telefonnummer från Belfabriek?
Belfabriek har ett brett utbud av nationella 010-telefonnummer som är redo att registreras och aktiveras. Du kan registrera ett lätt att komma ihåg telefonnummer idag, och redan imorgon kan det vara tillgängligt för dina kunder.
Hittar du inte ett önskat nummer i vår webbshop? Då kan du kontakta vår kundtjänst, kostnadsfritt och utan förpliktelser. De talar engelska, tyska, spanska och nederländska. De kan hjälpa dig att köpa din favoritnummerkombination (om den fortfarande är tillgänglig).
Vad kostar ett nationellt nummer på Belfabriek?
Vi erbjuder ett tydligt och transparent paket. Det är enkelt: för 45 euro per månad har du ditt eget nationella nummer. I detta ingår alla funktioner som bidrar till att professionalisera din telefoni. Tänk på möjligheten att spela in samtal. Eller att inrätta en samtalskö eller en valmeny. Och många fler funktioner. Du kan använda dessa utan begränsning.
Dessutom ingår samtalsavgifterna enligt principerna för rättvis användning.
Vad menar vi med "rättvis användning"?
De flesta kunder som använder ett nationellt telefonnummer betalar inga samtalsavgifter. För att avgöra vad som är skälig användning delar vi den totala inkommande samtalstrafiken som vi hanterar med antalet kunder. Detta månadsgenomsnitt är standard för oss. Om du håller dig under detta genomsnitt är samtalstrafiken gratis. Även om du ligger en eller några månader över är det inga problem. Om det händer (mycket) oftare kommer vi att kontakta dig per telefon för att se vad som är rimligt.
Hur fungerar det i praktiken?
Om du behandlar i genomsnitt upp till 20 samtal per dag är det inkluderat. Detta gäller oavsett om du har uppringare som ringer ut på fasta telefoner eller dina mobilnummer. Organisationer som behandlar kundkontakter med 1-4 personer faller nästan alltid under principen om rimlig användning. Är du en stor organisation som begär ett nummer och förväntar dig mycket samtalstrafik? Rådgör gärna med oss. Tack!