Registrera dina egna 010/020- och lokala nummer direkt online!

Sverige 020-881402:
🌍 +3185 400 5588:

Vad är skillnaden mellan ett Freephone- och Premium Rate-nummer?

Publicerad i Premienivå Telefonnummer för kundtjänst Avgiftsfritt

Telefonen är fortfarande en av de bästa kanalerna för att främja kundkontakt.
relationer. Och telefonsamtal har visat sig vara ett mycket effektivt verktyg.
för att omvandla leads till konverteringar. Med andra ord: det är lättare att
att göra en försäljning under ett telefonsamtal än till exempel via direktreklam.

De erfarenheter som våra kunder delar med oss bekräftar oberoende internationell forskning som har visat att användningen av ett gratisnummer eller ett premiumnummer kan ge dig en ökning av antalet mottagna telefonsamtal med så mycket som 15 %.
jämfört med ett vanligt telefonnummer. Att detta i hög grad påverkar varumärket
varumärkeskännedom, omsättning och vinst behöver ingen förklaring.

Valet är då att börja använda ett gratisnummer eller ett premiumnummer.
för kundkontakter verkar vara en självklarhet. Men vilket ska du välja?
ska du välja? Ett gratisnummer eller ett premiumnummer? Vad är egentligen det bästa?
skillnaden mellan dessa två? Vi ska försöka ge dig svaren i
den här artikeln.

Gratis telefon eller Premium Rate?

Den största skillnaden mellan dessa två typer av företagstelefoner är följande
är att ett Freephone-nummer är gratis för uppringare, medan ett
en tilläggsavgift tas ut för att ringa till ett Premium Rate-nummer.

Exakt hur mycket ett samtal till ett Premium Rate-nummer kostar är ett beslut som du måste fatta.
som ägaren av numret fattar. Samtalen kan debiteras per minut eller
per samtal, men hur mycket exakt beror på det land där den som ringer upp är
numret är registrerat.

Framtida nummerägare frågar oss ofta vad som är det bästa priset för att ta betalt för
samtal till deras Premium Rate-nummer. Eftersom detta skiljer sig mycket från
land till land och från företag till företag, är det nästan omöjligt att
omöjligt att ge fasta regler för detta.

Våra experter på kundsupport har många års erfarenhet av att hantera
och andra frågor i många olika länder och företag.
typer. De ger dig gärna råd om just din situation.
fall.

Vilken typ av nummer är bäst för din organisation?

Beroende på vad du vill uppnå med ditt företagsnummer kan du
kanske du föredrar antingen ett gratisnummer eller ett premiumnummer.

Om ditt mål är att få så många som möjligt att ringa, kan en
gratisnummer det mest logiska valet. Denna typ av nummer är
används ofta för kundtjänster, reklamkampanjer eller nödsamtal.
linjer. Ett annat populärt användningsområde är som så kallad "loss leader", där
kunderna ringer ett gratis samtal för att beställa en betald produkt eller tjänst.
Goda exempel är pizzabud eller en beställningstjänst för taxi.

Men ett gratisnummer är kanske inte den perfekta lösningen för alla organisationer.

Genom att registrera ett Premium Rate-nummer kan du själv bestämma vilken taxa som ska gälla.
som kommer att debiteras de som ringer. Alla pengar som blir över från denna taxa
efter att kostnaderna har dragits av, betalas ut till dig som är nummerägare,
i form av månadsbetalningar.

Du kan ändra denna samtalsfrekvens när du vill med hjälp av vårt online
kundkontrollpanel. Var dock medveten om att du kan få färre
samtal på grund av den extra avgiften.

Vad ska man göra härnäst?

I den här artikeln har vi tagit upp de viktigaste skillnaderna mellan
ett gratisnummer och ett premiumnummer, samt varför organisationer bör använda sig av
skulle välja det ena eller det andra.

Nu har du förmodligen en god uppfattning om vilken typ av nummer som är lämpligast för din organisation och dina syften.

Om du fortfarande har några frågor eller vill kontrollera om din
önskat nummer fortfarande är tillgängligt i det land du vill ha, vänligen kontakta oss eller chatta med en av våra experter på kundtjänst.

Inget åtagande.
Inget kort krävs.
Allt ingår.

Fyll i formuläret nedan så kommer din tjänst att installeras inom några minuter.

Nöjda telefonikunder från Belfabriek: